Takjörgen och P3-hyllning!

Försöker få till taket i lilltjejens rum. Klart lillan ska ha ett stort fett rum, så vi slog ned en vägg och gjorde ett litet rum (typ 15m2 ) och ett pyttelitet rum (ca 1m2) till ett enda stort (?) rum. Inte helt lätt. Det är som en skarv i taket där det tidigare stod en vägg. Har nu lagt på både gips och murbruk för att få till en schysst struktur som påminner om resten av taket, och ska alldeles strax måla taket för att se hur det blir. Är så svårt att få en uppfattning om det hela innan taket är målat. Så nu håller jag tummarna för att det fixar sig...




Måste även passa på att hylla radions P3. Det är ju hur bra som helst. Bästa programmen i etern + den överlägset bästa blandningen av musik. Jag fattar inte hur folk står ut med tex RixFM i mer än två dagar i sträck. Orka lyssna på samma tjat och samma musik timme ut och timme in.
På jobbet går P3 i högtalarna dagen lång. Önskar att jag lyssnade mer på radio hemma, men vi äger ingen radio, så tv'n står och går allt som oftast helt i onödan. När vi åker bil ngn stans så vill jag alltid lyssna på P3, men Dillen vill alltid slänga på ngn musik från ipoden. Jag försöker då oftast smygbyta till radio utan att hon märker. Men hon märker nog, utan att orka bry sig.

Det negativa med P3 (eller Sveriges Radio öht.) är att dom aldrig får göra reklam, så dom måste säga "världens största hamburgerrestaurang" istället för att säga McDonalds rakt ut. Detta blir lite larvigt mellan varven. Sen kan jag tycka att dom är lite för mycket vänsterpartiser. En invandrad homosexuell kvinna från Namibia som pluggar till journalist är i P3's ögon en medelsvensson. 35-åriga arbetande 2-barnsföräldrar verkar vara i klar minoritet.

Nu lät jag som en blå homfobisk rasist. Det är jag inte alls. Långt ifrån, på alla punkterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0