Nyvaccad!

Japp, då var man nyvaccinerad. Svinpesten. Say no more!
Egentligen ville jag inte vaccinera mig. Tror liksom på att kroppen tar hand om det bättre på egen hand än med hjälp utifrån... Men så har vi ju lilla Juni hos oss, och det vore alldeles förträffligt jävligt om hon skulle få influensan. Så, Junpan, det här var för dig!

Jag jobbade till 15.00, då hade Dillen och Juni redan stått i kö till vaccineringen i nästan ett par timmar och en av dom började bli tjurig... Så jag åkte dit för att hjälpa till med tröstandet (av en av tjejerna). Så jag trängde mig före 5-600 personer och gick in i kön nästan längst fram. Och väl där fanns det ju ingen anledning till att inte roffa åt sig en sprutare (vet inte vad man kallar såna där vaccinerare...). Så ett stick i armen och ett blöjbyte (på en av tjejerna, återigen) senare var vi klara!


Förresten... helt stört vad mycket folk det var där. 600 pers, minst! Tur att vi bor i kära Svedala, för i tex turkiet hade inte 600 pers kunnat köa så fint (kanske skulle passa mig då, som råkade hamna före alla andra. höhö!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0