Svea visar var skåpet ska stå.


Första gången jag får se min dotter ger hon mig fingret. Okej... vad betyder detta då?
"det här är bara början farsan - vänta du bara!"  ??

Vi fick i helgen reda på att det är en dotter som väntar i Dillens mage. Att det skulle bli en tjej har jag anat sedan länge - det har känts så i flera månader. Jag blev varken glad eller besviken över att få veta att det just är en flicka vi ska få, men oerhört häftigt att få själva beskedet. Skitballt verkligen.
Förstår inte folk som vill vänta till födseln med att få reda på det - sitt barns födsel är ju i alla fall det största som händer i ens liv oavsett om man vet om det ör en Anna eller Erik som kommer ut.

Rekomenderar starkt blivande föräldrar att prova 3D-ultraljud.

Nu när man vet att det är en tjej på gång så har man hunnit prova namnet Svea, och det känns ok, men inte helt perfa. Jag vill fortfarande att hon ska heta Juni, men 90% av alla tycker det är sp fult - även Dillen tyvärr. Både jag och Dillen gillar namnet Lilly bra, men det ligger i topp på namnlistan de senaste åren och då går det bort för min del.
Dock säger ju tjejen på bilden ovanför Fuck you very much - precis som Lily Allen. Ett tecken?? I think not!
Svea får hänga med som namn ett tag till.

I morrn ska jag åka båt.

Skönt.

Kommentarer
Postat av: Elin

June då? Som i June Carter (Johnny Cash)

2009-07-05 @ 12:03:24
Postat av: Anders

Det var därifrån jag fick idén till Juni!



June är jättefint på engelska, men ska man säga det på engelska, Djun' eller på svenska, Jun-e som det stavas?

2009-07-05 @ 17:11:47
Postat av: Elin

Jag tycker Djun (June), jag menar man uttalar inte allt som det skrivs tänk genre, folk får väl lära sig helt enkelt! June är ett jätte fint namn tycker jag faktiskt =)

2009-07-06 @ 20:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0