Vilken idiot!



Jag var på konferens vid Arlanda Stad för ca en månad sen, ocj fick då en p-bot. En felaktig sådan, då jag (precis som man skulle) skrivit upp namn och bilens registreringsnr på en p-lista i receptionen.
Receptionen bad dock om ursäkt och skulle fixa allt...

Men idag fick jag en betalningspåminnelse på 300kr från HOJAB Parkeringsservice. Förbannat. Ringde upp och förklarade vad som skett och får då jävligt dåligt bemötande från idioten i luren. Jag bad dem makulera fakturan - det kunde dem inte, eftersom chansen att jag ljög var överhängande. Så jag bad dem prata med hotellet... men det var inte deras jobb att förmedla obetalda fakturor. Tydligen är det mitt jobb... Jag hade nu tre val;
1. skita i betalning = kronofogden 
2. betala = bli av med 300 till ett bluffföretag. 
3. Ta rea på vem som jobbade i receptionen när jag skrev på p-listan och få den personen att intyga att jag skrivit på = HUR JÄVLA LÄTT ÄR DET??? ORKAR FAN INTE BRY MIG OM SÅN SKIT FÖR 300KRONOR.

Ett företag kan alltså kräva betalning utan grunder/motprestation och tvinga folk att betala, bara för att man inte vill ha betalningspåminnelser.

För övrigt blev jag lite arg på tjejen i telefonen på Hojab Parkeringsservice / Europark Svenska AB - Men är man idiot får man fan ta en utskällning eller två. Skyll dig själv kärringjävel.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej Anders! Sbf Josefin här ;)

Parkeringsbolaget är helt lost. min käre far (som står för bilen) fick också en trevlig betalningspåminnelse, och pratade med hotellet som skickade listor m.m till oss, all is good. när han ändå var i krokarna idag åkte han förbi parkeringsbolaget som hävdade att de hade rätt, hela vägen, men efter mycket om och men rev de boten och vi slipper betala, men de hävdar ändå att de har rätt?! seriöst. jag föreslår att vi lägger in en protes(t) och hävdar att hotellet bör byta parkeringsbolag, eller vad säger du? ^^

2009-04-22 @ 23:00:34
URL: http://thoughimonlyme.blogg.se/
Postat av: Anders

Bra gjort farsan!!



Dem ringde mig förut o sa att boten var makulerad också...



Men dåligt dåligt av vakt/parkeringsbolaget.

2009-04-23 @ 15:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0