Väckt av grannen...

I morse blev vi väckta en granne som undrade om vi hade tvättstugenyckeln hos oss (vilket vi inte hade). Juni vaknade aldrig, och Dillen kunde somna om. Själv blev jag rastlös och gick upp o kollade på en film jag länge velat se...



On any sunday med Steve McQueen. Det var dock ingen spelfilm utan mer en dokumentär och hyllning till motorcyklar i allmänhet och hojåkarei synnerhet. Filmen är från 1971 så det är inte direkt senaste snitt på nåt i filmen, men väldigt intresannt. Och snyggt för att vara 38 år gammalt.
Hela filmen fanns på youtube fast uppklippt i 9st klipp á 10min. Men det funkade fint!

Inte utan att man blir sugen på att åka lite hoj igen... :-)

Måste rekommendera filmen till hojemil då bla. ett avsnitt i filmen handlar om 6-days (en dötuff tävling som körs varje år) som Emil kört ett par ggr, i Chile och Nya Zeeland om jag inte minns fel.
Dillens morfar (eller var det gammelmorfar?) har även han kört 6-days, och det kan ju ha varit omkring tiden för denna film... -71, i Spanien det året. Ska höra med svärmor Irene om när det begav sig.

Kommentarer
Postat av: Mormor Irene

Farsan har vunnit 6-days två gånger i början av 50-talet.

2009-11-30 @ 21:54:15
Postat av: Anders

Så det var så tidigt..!



Tufft!!

2009-12-03 @ 18:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0