Idag blev jag pappa!

Eller... idag skrev jag på papper och erkände att det är jag som är far till Juni. På heder och samvete fick jag intyga att jag och ida tillverkade Juni ngn gång mellan den 25 dec och 10 jan. Det verkade stämma så det var väl bara att skriva på papprena.

Hade jag och Ida varit gifta skulle allting skett automatiskt. Detta är ngt som är märkligt tycker jag. Att man är gift ändrar ingenting. Det bevisar inte mer att barnet skulle vara "äkta". Känns som stenåldern att det ska vara skillnad på gifta och samboförhållanden. Äktenskapet är ngt religiöst och ska inte blandas ihop med dagens rättsamhälle, då kan det gå lika illa som i mellanöstern.

Nej, det är dags att ta steget ut från Svenska kyrkan. Att jag inte gjort det än beror enbart på lathet. Jag ska göra det snart, väldigt snart. Dom tar ju ändå pengar från mig varje år helt utan mitt godkännande. Detta kan jämställas med alla blufffakturor som oseriösa företag skickar ut.

Det svenska samhället borde göra det samma. Låt folk vara religiösa på sin fritid.

MHV
Pappa Anders - ofrivilligt kristen.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Googla på "blankett utträde svenska kyrkan" så hittar du blanketten, bara skriva ut, fylla i och skicka in!

Kram

2009-11-10 @ 17:36:26
Postat av: Anders

Det jobbiga är att jag ringde kyrkan o frågade hur man skulle göra. skrev en blankett, stoppade i ett kuvert men hade inga frimärken hemma. Så kuvertet blev liggande i en låda i några månader innan det helt försvann.



Detta var 2003.



Ja, jag är lat...

2009-11-10 @ 19:10:44
Postat av: Bror Duktig

Man måste anmäla urträde innan 1/11 för att det skall gälla året därpå..... Men med lite tur så är det 1/12 istället, hur som helst, kolla upp det snarast iaf!

2009-11-10 @ 21:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0