Blöjkungen

57252eeb490c1325a90db51c15e807f0.png












Far och dotter klarar sig själva när morsan jobbar ett par timmar. Dillen påpekade att Junpan velat äta precis hela tiden idag, men ändå inte bajsat en enda gång.  Inte konstigt att det gått åt 4 blöjor den senaste timmen. Kanske beror på att Junpan tycker att jag är bäst på att byta, varför annars vänta tills vi två blev ensamma...?  I övrigt går det kalas!

Idag är det ju min namnsdag. Och idag var det riktigt skitväder vilket betyder "bra" väder till jul - vad det nu är... Man kan ju hoppas på -5 grader och solsken med massor av snö på marken (lär ju hända).

Jag tog med mig Juni i vagnen för att möta Dillen efter jobbet. Vi bestämde oss för att gå ut och äta och valet föll på en ny orientalisk kolgrillsrestaurang på Drottninggatan, Oreintalisk Kolgrill tror jag att den heter - fyndigt namn! Fläskfilé till Dillen och Lammfilé till mig. Det var gott och vi blev nöjda.

Folk har alltid sagt saker som att nu är det slut med äta på restaurang och nu kan man inte åka iväg eller gå bort till folk nu när vi har en bebis i hushållet. Men vafan, man ska väl inte sluta leva bara för man har barn... bättre att låta lilla Juni lära sig beté sig bland folk redan från början. Barn är anpassningsbara, sover mycket och tycker det är roligare att komma ut än att alltid sitta hemma. Så det så. Vi har varit på restaurang flera gånger under Junis korta liv, vi har åkt till Stockholm, Linköping, E-tuna m.m. och planerar att åka utomlands med henne framöver.

/blöjkungen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0