Ute på djupt vatten...

Var i Linköping i helgen och hade det skönt. Åt i solskenet på uteserveringar och hade det trevligt på kvällen. Måndag förmiddag for jag och AH ut o cyklade (han har oxå just kommit igång med MTB-cyklande), hittade en skitbra träningsbana. Det var "Mera Lera MTB" som gjort i ordning banan, och den var verkligen rolig. För första gången fick jag cykla på lite olika spångar, det var skoj, och den här var klart läskigast...
Ser inte så farligt ut, men av ngn anledning blir det helt plötsligt svårt och läskigt så fort man kommer upp en bit från marken.

AH undrade om jag inte ville hänga med o ställa upp i en multisporttävling (orientering/MTB/paddling), och det ville jag inte, för konditionsträning är ju skit.
Men när jag sugit lite på karamellen blev jag lite sugen ändå... Kul grej att utmana sig själv lixom.
Vi ska ställa upp i herrklassen i nybörjarbanan som består av ca 6km orientering, 20km MTB och 6km paddling. Stora banan bjuder på 13km löpning, 50km MTB och 14km paddling - men känns lite väl stort att börja med.
Tävlingen heter Kolmården Adventure Race 2009 och går vid Sörsjön (Kolmården, Norrköping) den 30 maj.
KORT TID TILL TRÄNING!!! Men det är väl bara att sätta igång... Ska ut o cykla om en stund (har precis ätit lunch).


För övrigt var det en jobbig dag på jobbet, började vid 5, och var klar vid 16.30, då jag fick min efterlängtade makaroner me chorizo till lunch!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Anonym



Grymt! Låter skitkul! Vore ju märkligt om man inte kunde hänga med nåt år, förutsatt att du gör det till en tradition ;)

2009-05-04 @ 18:13:39
Postat av: Anders

Vem där?

2009-05-04 @ 19:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0