Golfjörgen

-- -- -- Fortsätt rösta -- -- -->



Kom nyss hem från en runda minigolf. Storstryk fick jag. Jävla sport. Låg sist efter första hålet. Sen gick det bara sämre. 64 slag slutade jag på. Mats vann på 40 slag - bra jobbat MA!
Är inte bitter för det - har aldrig gillat minigolf. Ända sen jag var liten har jag haft lätt för att ta till mig nya sporter - men inte minigolf. Sporter som mer går ut på styrka (som bowling eller biljard) är mer min grej.

Namnomröstningen rullar på, med Juni i topp. Kanske kanske att jag vinner över Ida om tillräckligt många röstar Juni!

Det är svårt det här med namn på lillan... Pojknamn var lixom klart. Olle satt som en smäck. Flicknamn däremot. Puh!
Sen länge har jag velat att min blivande dotter ska heta Elise, redan som 15-16åring tyckte jag det. Fint namn - med lite rolig motoranknytning (se nedan). Men nu när det verkligen har varit barn på gång ett tag har namnet Elise aldrig riktigt varit på tapeten. Juni var bland de första namnen som var aktuella, men svärmödrarna tyckte det var hemskt, stackars fina Juni. Så helt plötsligt var namnet Svea överst på listan. Vet inte riktigt hur det gick till egentligen. Juni och Elise ligger mig närmre om hjärtat.


Lotus Elise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0